דרום פורטוגל. זו לא הפעם האחרונה שלנו.

Two roads diverged in a wood and I – I took the one less travelled by, and that has made all the difference

Robert Lee Frost

את הציטוט הזה מצאתי בשיטוטיי האונליין הרבים שלי, וכל כך אהבתי אותו. נזכרתי גם שלמדתי את השיר בשיעור אנגלית בתיכון (כמובן שאז פחות אהבתי, אבל מה הבנתי אז), יכולים לקרוא פה את השיר המלא.

לפורטוגל הגענו פעם ראשונה בקיץ 2014. התאהבנו בה תוך שתי דקות, בערך. הגענו עם ילדה בת שנתיים, רצון לטייל ולנוח:) קיצרנו את הטיול שלנו (תקופת צוק איתן) והחלטנו רק לעשות סיבוב בין ליסבון לפורטו. (הכול מתועד בשלושה פוסטים קודמים שכתבתי).

חזרנו בספטמבר השנה, עם שתי בנות, עייפים ממש, אבל הכי שמחים לחזור. אמנם עבר זמן, אבל פורטוגל הפכה ליעד להיט, ואנשים שואלים אותי המון על טיפים, אז החלטתי לשבת ולכתוב על הטיול שלנו בדרום פורטוגל.

נחתנו בליסבון בלילה (לידיהם של חברים יקרים שהלנו אותנו בביתם). מי שמכיר אותי יודע שבעלי בעסקי ההוסטלים והתיירות, הוא אמנם עובד מאוד קשה ונעדר לא מעט מהבית, אבל בזכות הכנסים והעסק, יש לו חברים פזורים ברחבי תבל- ובעלי הוסטלים הם אנשים נחמדים:) אוהבים לארח.

בבוקר שמנו פעמינו דרומה. התחנה הראשונה היתה חווה של חברים טובים שלנו. הם החליטו לפרוש ממירוץ החיים העמוס והמלחיץ שלנו כאן (מינוס בבנק, משכנתא, שעות עבודה ארוכות). הם קנו שטח שעתיים דרומית מליסבון, והקימו חווה אורגנית. הם בונים הכול בידיים, יש להם גם אירוח כפרי וגם המון סדנאות מעולות- פרמקולצ׳ר, יוגה, בניה בבוץ ומלא. ממליצה בחום להיכנס לאתר של אזולה- Azula.

ישנו בחווה באוהל לוטוס מקסים, הילדות טיילו ברחבי החווה ויצאנו לטיולי יום קצרים. האזור כולו מלא במקומות יפים, נחלים, שדות וים. כמה תמונות שלנו מהחווה.

טיול משפחתי לפורטוגל
יש גן שעשועים שהם בנו ויש גינה מלאה בכל טוב (הם מספקים לעצמם כמעט את כל האוכל בחווה)

אספר לכם רק על כמה חופים (מתוך מלא מלא שיש לאורך כל פורטוגל), שאנחנו ממש אהבנו והיו גם מאוד נוחים עם הבנות. קחו בחשבון שזו לא בריכת הים התיכון שאנחנו מכירים, לא מבחינת המים הקפואים ולא מבחינת הגלים הגדולים:)

Porto Covo והסביבה, מפרצונים וחופים מהממים. Vila Nova de Milfontes גם עיירה ממש חמודה עם בית קפה ממש מוצלח- Pão Cafè & Companhia. אם תסעו לכיוון הים יש גם שביל לאורך הצוקים וגם חופים קטנים ושקטים לרדת אליהם.

עוד שני חופים ממש מוצלחים הם אודסייש (קשה להגות את המילה-Odeceixe Beach). לפני שירדנו לחוף, חיפשנו מקום לאכול, ודרך טריפאדווויזר הגענו למסעדה קטנה ומעולה! אפילו לי בתור טבעונית היה מה לאכול וזה היה ממש טעים- Altinho.

ו-Praia da Amoreira– זהו חוף דרומי יותר ומקסים, קרוב לעיירה אלזג׳ור. היתרון בשני החופים האלה, הוא שזוהי נקודת חיבור של נהר ושל הים. אז חוצמזה שהם יפים ממש, זה מאוד נוח ונעים לשחיה לילדים קטנים בצד של הנהר- אין גלים ומאוד רגוע, יש זרימה לכיוון הים ואפשר פשוט לצוף עד הים:) גם כאן המים קרים-עד קפואים לגמרי.

בכתבה פה יש יופי של המלצות על חופים יפים בפורטגול, תראו מה מתאים לכם.

טיול לפורטוגל

טיול יום ממש מומלץ ל Pego das Pias , זהו נחל ובריכות טבעיות. אפשר לבלות יום שלם תחת העצים, תביאו לכם ארוחת צהרים וספר טוב, מחצלת וזהו:) המקום לא מוסדר מאוד, אז תדאגו לקחת אתכם חזרה זבל. הלינק הוא וידאו שמסביר איך מגיעים לשם- זה דומה להסברים של נחלים ומעיינות בארץ:) אז תראו ותגיעו לשם.

Praia da Marinha חוף מדהים באלגרב. ממש כדאי להגיע יחסית בבוקר לפני המון האנשים ולפני שיש גאות (החוף מאוד צר). ככה מנצלים את השעות הכי טובות. יש המון סיורים ושיוטים באזור, הבנות שלנו פחות חובבות סירות, אז לא עשינו, אבל נראה שווה- כך תוכלו להגיע לחופים שלא נגישים ברגל. בחלק הדרומי של פורטוגל- אלגרב, המים מתחילים להיות חמימים יותר (או יותר נכון פחות קפואים ממי קרח). החופים מדהימים, עם מערות, חול לבן ומה לא.

משם המשכנו דרומה לעבר אריפנה, כפר קטן שמאוד פופלרי בקרב גולשים וגולשות. שם יש הוסטל נוסף של החברים שלנו (שאליו מחובר מלון בוטיק מקסים) ובילינו יחד יומיים משפחתיים יחד. מדהים לראות איך ילדים שלא מדברים אותה שפה (רוסית, פורטוגזית, אנגלית ועברית), מתקשרים יותר טוב מאיתנו.

טיול לפורטוגל

כשהגענו דרומה, התחלנו לנסע מזרחה לכיוון ספרד. קיבלנו המלצה מחבר מקומי על חוף שיהיה מעולה עם ילדים- Cacela Velha Beach או בשמו הנוסף Fabrica. החוף הוא למעשה רצועת דיונה שיוצאת מהיבשה, מגיעים אליו במונית סירה- ממש נסיעה של דקה או שתיים- היתרון הוא שיש את הצד שלא חשוף לאוקינוס והוא יותר כמו נהר והילדים יכולים בכיף לשחות!

נשארו שם יומיים במקום אירוח קסום של זוג פורטוגלים שהחליטו לקנות חווה ישנה ולשפץ אותה. Conversas de Alpendre

אחה״צ אחד בחיפוש אחר מקום לאכול, הגענו לעיירה הקרובה טבירה (Tevira). ממש במקרה הגענו לעיירה מקסימה ואותנטית, שוטטנו כמה שעות ברחובות, יש שם כנסייה מקסימה, עם גנים צמודים, טיילת חמודה, ועוד גלריות מקסימות. אכלנו גלידה וחזרנו.

טיול לפורטוגל

משם עשינו סיבוב קטן לסביליה בספרד וחזרנו חזרה לליסבון. בדרך כדי לעשות עצירה בנסיעה הארוכה (וגם יש לנו ילדה מקיאה… תענוג מפוקפק), ירון מצא פארק קטן, ירדנו מהאוטו לנחל ופתאום אחרי שתי דקות, הופיעה להקת סוסי בר מדהימים ביופיים! אחת מהחוויות שכולנו נזכור לתמיד. אח״כ גם היה לי יותר קל להסביר לבנות, למה אני מתנגדת לכרכרות בסביליה, ולמה אנחנו לא עולים על כרכרה, ואיך סוסים באמת צריכים לחיות ולהיראות- חופשיים, עם ראש מורם ונינוחים (אני כרגע לא מוצאת מיקום מדויק, מבטיחה למצוא ולעדכן).

סוסי בר בספרד

קצת על סביליה. הפעם האחרונה שהייתי בסביליה, הייתי לבד, עם תרמיל, בקיץ הכי חם של המאה או משהו (היה 52 מעלות!!) ועשיתי קורס ספרדית במשך שבוע. מאז עברו 17 שנה, ועוד מיליון דברים קרו. מה שלא השתנה היא סביליה- עיר מהממת! היא פחות מוכרת לתייר הישראלי, אבל בטוחה שזה רק עניין של זמן. גם מי שנמצא במדריד, יש רכבת סופר מהירה לסביליה, בערך שלוש שעות. יש המון היסטוריה בסביליה, כמובן גם היסטוריה יהודית ענפה. אני ממליצה פשוט להסתובב ברחובות העיר העתיקה והיפה כל כך. יש המון מידע על העיר, אז אני אתן שתי המלצות לטבעוניים שבינינו ולא רק, על שני מקומות מעולים שאכלנו בהם. לא קל להיות טבעוני בספרד, אז כיף למצוא מקומות איכותיים.

Jester– בית קפה קטן ואיכותי, עם שייקים מעולים, ארוחות בוקר ומאפים טבעוניים (ולא רק, מלא מאפים, גרנולות ועוד מטעמים).

טיול לסביליה
התמונות מעמוד הפייסבוק של ג׳סטר

Veganitessen– מקום היפי ומגניב שכולו טבעוני. יש להם גם אוכל מסורתי ספרדי- טורטיה דה פאטטס טבעונית ומעולה! אכלתי גם המבורגר מעולה ויש להם מיליון שייקים. סופר מומלץ. יש גם מאפיה קטנה צמודה לבר. המקום גם נמצא בשוק אוכל מקורה שככה אפשר גם לאכול במקומות אחרים במתחם למי שלא מוצא דברים במסעדה הזו:)

תמונות מעמוד הפייסבוק של המקום
טיול לסביליה
סביליה היפה

מסביליה חזרנו ישירות לליסבון, שם נחתנו בהוסטל הנהדר של חברינו היקרים. הפוסט על ליסבון עודכן, אז מוזמנים גם לפוסט על ליסבון.

טיול לליסבון
ליסבון הצבעונית

יש עוד המון מה לראות בפורטוגל, ואנחנו בטוח נחזור… מקווה שנהניתם לפחות כמונו.